Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого сформувати в дітей вміння господарювати у школі, класі, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму з учнівським, педагогічним та батьківським колективом закладу.
Діяльність органів учнівського самоврядування в закладі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя.
Вищим органом учнівського самоврядування є загальношкільна учнівська конференція. Це представницький орган керівництва та прийняття рішень.
Основні завдання учнівського самоврядування:
– забезпечення і захист прав та інтересів учнів;
– забезпечення виконання учнями своїх обов’язків, Правил для учнів, Правил внутрішнього розпорядку школи, сприяння керівництву закладу, педагогічному колективу;
– сприяння навчальній та творчій діяльності учнів;
– сприяння реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей;
– прагнення до узгодженості й балансу інтересів між учнями та дорослими;
– організація трудового виховання i профорієнтації;
– розвиток самообслуговування i формування в учнів шанобливого ставлення до шкільної власності;
– виховання свідомої дисципліни i культури поведінки школярів.
Головою Президентської ради є Президент ліцею.
Президент – Крижанівська Анна учениця 11-Б класу. Голова Дитячої дорадчої ради, переможець конкурсу «Лідер 2021»
Президент школи:
– затверджує старост класних колективів та контролює їхню роботу;
– приймає звіт про роботу голів класних колективів;
– затверджує голів центрів учнівського самоврядування;
– контролює роботу центрів учнівського самоврядування;
– здійснює загальний контроль за виконавською дисципліною;
– проводить засідання Президентської ради не рідше одного разу на місяць.
Заступники президента: Пилипенко Надія учениця 11-А класу та Мазур Олександра учениця 9-Б класу.
Президентська рада ліцею:
– координує роботу старост класу та керівників центрів учнівського самоврядування, доводить до їх відома рішення президента;
– проводить свої засідання щомісяця, може збирати позачергові засідання для вирішення питань, які виникають у процесі роботи;
– організовує і сприяє організації різноманітних загальношкільних заходів, спрямованих на покращення умов життя школи;
– висуває пропозиції адміністрації школи з питань навчання і організації вільного часу учнів;
– заслуховує на своїх засіданнях питання щодо порушення дисципліни окремими учнями, невиконання домашніх завдань, невідповідального відношення до навчання;
– бере участь у річному плануванні закладу;
– сприяє та організовує роботу з молодшими школярами;
– організовує роботу загальношкільних акцій, які проводяться згідно з планом з виховної роботи ;
– контролює чергування класних колективів у закладі;
– керує роботою загальношкільного прес-центру, контролює доведення інформації до відома учнів школи.
Центр «Знання і освіта». Голова – Гонта Євгенія ученця 9-А клас, заступник – Бабчук Вадим 7-Г клас
Центр «Знання і освіта»:
– організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки;
– залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
– надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп тощо;
– бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного і роздаткового матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів шкільних умовах;
– проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
– члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).
Центр «Культура» Голова центру – Негур Яна учениця 8-А класу
Центр «Культура»:
– керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
– організовує оформлення школи та класних кімнат;
– несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
– встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубам, Будинками культури, Будинками дітей та молоді, музеями;
– домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
– вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки;
– організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Центр «Здоров’я і спорт». Голова центру – Орленко Дмитро, учень 7-Б класу
Робота цього центру полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова центру повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени міністерства повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.
Центр «Репортер». Голова центру – Прокопенко Вікторія, учениця 10-А класу, заступник – Моркот Катерина, учениця 8-А класу.
Члени центру являються частиною редколегії шкільної газети «Вхід у змінному взутті» та займаються її інформаційним наповненням. Організовують та здійснюють художнє оформлення шкільного інтер’єру, готують і проводять інформаційні хвилинки з різних питань. Висвітлюють цікаві шкільні традиції.
Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в закладі, різними засобами інформації (газета, радіо, рекламні оголошення).
Центр «Милосердя». Голова центру – Демченко Вероніка, учениця 10-А класу, заступник – Бурцева Анна, учениця 7-А класу.
Центр «Милосердя»:
– піклуються про молодших школярів;
– інформують учнів про благочинні акції та заохочують до участі у них;
– залучають дітей до вступу до благочинних організацій;
– допомагають дітям, що позбавлені батьківської турботи.
Центр «Порядок». Голова центру – Вдовичак Денис, учень 7-Б класу.
Центр «Порядок»:
– надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
– організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових, оцінює якість виконання цієї роботи;
– виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
– створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю;
– призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
– бере учать у рейдах-перевірках шкільної форми;
– виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
– здійснює контроль за діяльністю старостату;
– здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.
Центр «Лідер». Голова центру – Дроботун Олександра, учениця 9-А класу.
Центр «Лідер» – це старостат, що вирішує питання організації виховної роботи в класі та частково в школі. Збирається раз в тиждень за участі педагога організатора та заступника директора з виховної роботи.
Старостат розглядає роботу в класах, учать у конкурсах та загальношкільних заходах. Розглядає проведення змагань між класами. Рішення старостату є обов’язковими для виконання.
Невід’ємними атрибутами учнівського самоврядування є:
- герб
- прапор
- гімн.