Історія школи

Історія закладу

    front school 

       Минуло уже 24 роки, а „16" залишається окрасою Свердловського масиву. 

     Середня загальноосвітня школа №16 м. Вінниці народилася у далекому 1988 році. Першим директором було призначено Чижика В. В.. Саме ця людина з перших днів опікувалася добробутом навчального закладу, створювала сприятливу робочу атмосферу для перших його учнів та вчителів. Заступниками, а інакше завучами були: Романова З.М., Рунь В.Д., Космина А.С.
      Маленькими, проте сміливими і впевненими кроками, „16" наближалася до своєї мети - стати однією з кращих у місті.
       У 2002 році керівництво школою перейшло до рук доброзичливої, енергійної, життєрадісної, сміливої і просто гарної людини, тендітної жінки - Романової Зої Миколаївни, яка докладає максимум зусиль для того, аби учні почували себе комфортно, частинкою великої шкільної родини. І ми за це їй вдячні.
       У 2007 році школа стала Експериментальним майданчиком з метою отримання статусу "Школа сприяння здоров'ю". За цей період часу наш заклад продемонстрував свої досягнення, високі результати не тільки у галузі навчання, але й у різних видах спорту. Щоранку після вшанування державного гімну учні виконують ранкові вправи, що сприяють кращому засвоєнню дітьми навчального матеріалу. А ще майже кожного місяця школярі мають змогу спробувати свої сили у спортивних змаганнях. Учні молодших класів покращують своє здоров'я завдяки урокам плавання у шкільному басейні.
      Що ж стосується матеріальної бази для повноцінного навчання, то можна додати лише те, що педагоги ЗШ № 16 працюють за новими методами і технологіями: цьому сприяє велика шкільна бібліотека, що періодично поповнюється новими підручниками, два комп'ютерних класи, а також зміна дизайну і внутрішнього вигляду школи.
Хочеться додати лише те, що насправді за останні більше ніж 20 років багато чого змінилося, але попри все „16" залишається завжди привітною і щороку охочих навчатися саме в цьому навчальному закладі стає все більше і більше!

 Коротка історична довідка:

  • рік заснування - 1988
  • проектна напруженість - 1296
  • юридична адреса : М. Кошки 30

Матеріально-технічна база:

  • Зразкові кабінети-14
  • Зразкові майстерні - 2
  • Комп'ютерних класів - 2
  • Спортивні зали - 4
  • Басейн - 1
  • Стадіон - 1
  • Музейна кімната „Моє рідне місто", 
  • Кабінет Народознавства 

„Школа без мети, що птах без крил. Потрібно знайти таку мету, котра захопила б вчителів, дітей, батьків. Тоді цікаво жити, вчитись, творити. Велика мета підіймає колектив над буденним, об'єднує його, дає натхнення. Тоді вчителі на роботу йдуть мов на свято", - сказав наш великий український педагог О.А.Захаренко.
Важко не погодитись. Дійсно, поки є, поки вирує творчий запал, натхнення, то повноцінно живе і кожен вчитель, і учні, і вся школа. І саме за тих умов здобуваються нові досягнення у вихованні і навчанні, зростає педагогічна майстерність, її результати. В умовах реформування освіти наш педагогічний колектив обирає шлях творчого пошуку.
Крім порядкового номеру школи, ми мріємо мати своє ім'я, своє неповторне обличчя, свою історію, свою концепцію розвитку. В основі концепції розвитку - етапи послідовного перетворення школи з нинішнього стану в новий. Основні педагогічні ідеї розвитку школи:
- ідея втілення особистісно-зорієнтованої системи виховання і навчання;
- ідея гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу;
- ідея педагогіки співробітництва;
- ідея педагогіки стосунків, а не заходів;
- ідея формування здорового способу життя;
- ідея толерантного ставлення до дитини;
- ідея прогнозування подальшого розвитку методичної роботи;
- ідея сприяння родинному вихованню.
Результати впровадження цих ідей полягають у створенні атмосфери, яка б спонукала кожного учня до самореалізації, до саморозвитку; робота з батьками за інноваційними технологіями (інтерактивні форми проведення класних батьківських зборів, засідання Материнської ради, Рада чоловіків).

Ми маємо створити школу з традиціями. Творчі пошуки в оновленні форм методичної роботи, нестандартний підхід до реалізації ідей сприяють підвищенню педагогічної майстерності вчителів (предметні практикуми, круглі столи, ділові розмови, рольові ігри, семінари, при стендові дискусії, захист моделей уроків особисто-зорієнтованої системи навчання, презентації кафедр, творчі лабораторії, творчі портрети, тощо).

Нестандартні форми роботи з педагогічним колективом, батьківською громадою - візитна картка нашої школи. Впровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій - головна мета діяльності вчителів нашої школи (навчання та виховання за проектами).

Дитячий центр - це переорієнтація роботи об'єднань за інтересами на задоволення потреб учнів школи:
- дитяча спілка „Веселка" в початковій школі;
- танцювальні гуртки;
- вокальний ансамбль;
- театральний гурток;
- гурток художнього читання;
- спортивні секції (шашки, шахи, волейбол, футбол, теніс, плавання).

В школі працює Рада школи,батьківський комітет, який дає можливість підтримувати матеріальну базу школи на достатньому рівні:
- поповнення книжкового фонду бібліотеки;
- забезпечення підписними виданнями учнів, вчителів;
З 2007 - 2008 н.р. навчальний заклад став Експериментальним майданчиком Школи сприяння здоров'ю.